Przejdź do treści

Dla Pracowników

KLAUZULA OBOWIĄZKU INFORMACYJNEGO RODO DLA PRACOWNIKÓW

Jako odpowiedzialna organizacja, która ma świadomość, że informacja ma określoną wartość i stanowi zasób wymagający właściwej ochrony, zależy nam na należytym informowaniu o sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, szczególnie wobec treści przepisów o ochronie danych osobowych, w tym rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”). Z tego względu, w niniejszym dokumencie przedstawiamy kluczowe informacje o podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, sposobach ich zbierania i wykorzystywania, a także o prawach podmiotów, których dane dotyczą.

I. Kto jest administratorem danych

Informujemy, że Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Fusion Labs spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Masłowie Pierwszym, adres: 26-001 Masłów Pierwszy, ul. Świętokrzyska 10A, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Kielcach, X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000963058, NIP: 6572968622, REGON: 521619800, zwana dalej „Administratorem”.

Administrator powołał Inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować pod adresem e- mail: iod@fusion.pl.

II. Cele przetwarzania danych

Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbędzie się w celach:

  1. zawarcia, wykonywania i zakończenia umowy o pracę,
  2. wykonywania obowiązków wynikających z Kodeksu pracy oraz przepisów wykonawczych, w tym prowadzenia oraz archiwizacji akt osobowych,
  3. profilaktyki zdrowotnej lub medycyny pracy, do oceny zdolności pracownika do pracy, diagnozy medycznej, zapewnienia opieki zdrowotnej lub zabezpieczenia społecznego, leczenia lub zarządzania systemami i usługami opieki zdrowotnej lub zabezpieczenia społecznego,
  4. wykonywania czynności związanych z obowiązkami i odpowiedzialnością pracownika, zakazem konkurencji, kwalifikacjami zawodowymi pracownika, w tym realizacją szkoleń,
  5. zarządzania personelem, planowania i analizy zatrudnienia, zarządzania mieniem powierzonym pracownikowi, wypłat i zarządzania wynagrodzeniami, przydzielania zadań, oceny pracownika,
  6. zarządzania wynikami pracy,
  7. zarządzania rozwojem,
  8. wykonywania czynności związanych z ewentualną odpowiedzialnością porządkową pracowników, odpowiedzialnością pracowników za szkodę wyrządzoną pracodawcy, odpowiedzialnością pracowników za mienie powierzone pracownikowi, w tym ustalanie i dochodzenie ewentualnych roszczeń,
  9. wykonywania obowiązków wynikających z przepisów o: ubezpieczeniu społecznym, ubezpieczeniu zdrowotnym, podatkach, wypadkach przy pracy, zakładowym funduszu świadczeń socjalnych, rachunkowości, powszechnym obowiązku obrony oraz z innych zobowiązań wywodzących się
    z obowiązujących regulacji,
  10. organizowania i współfinansowanie dodatkowych świadczeń dla pracowników oraz dla członków rodziny lub partnerów pracowników,
  11. zapewnienia bezpieczeństwa na terenie należącym do Administratora,
  12. zapewnienia ochrony informacji oraz przestrzegania tajemnic zawodowych,
  13. obsługi finansowej, administracyjnej oraz informatycznej, w tym założenia i utrzymywania kont w systemach informatycznych oraz umożliwienie zdalnej pracy,
  14. udostępniania danych podmiotom upoważnionym do tego na podstawie przepisów prawa oraz podmiotom, którym podanie jest niezbędne ze względu na korzystanie przez pracownika ze szczególnych uprawnień przewidzianych w prawie pracy,
  15. przekazywania danych osobowych kontrahentom i klientom w celu realizacji usług,
  16. kontaktowych, w tym oceny i ewaluacji wykonywanej pracy także po zakończeniu zatrudnienia,
  17. dochodzenia lub ochrony przed roszczeniami związanych z zawartą umową,
  18. organizacji wydarzeń, konkursów, szkoleń, działalności promocyjnej i marketingowej, a także projektów – w których możliwe będzie podanie dodatkowych informacji za zgodą pracownika.

III. Podstawa prawna przetwarzania danych

  1. niezbędność do zawarcia i wykonywania umowy o pracę, w tym korzystania z praw i wykonywania obowiązków pracownika lub pracodawcy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO),
  2. przepis prawa:
    • w zakresie obowiązków wynikających z tych przepisów, w tym prawa pracy, przepisów
      o ubezpieczeniu społecznym, bezpieczeństwa i higieny pracy, ubezpieczeniu zdrowotnym, podatkach, wypadkach przy pracy, rachunkowości, powszechnym obowiązku obrony (art. 6 ust. 1 lit. c RODO),
    • w zakresie wypełnienia obowiązków i wykonywania szczególnych praw przez administratora lub osobę, której dane dotyczą, w dziedzinie prawa pracy, zabezpieczenia społecznego
      i ochrony socjalnej (art. 9 ust. 2 lit. b RODO),
    • przetwarzanie jest niezbędne do celów profilaktyki zdrowotnej lub medycyny pracy, do oceny zdolności pracownika do pracy, diagnozy medycznej, zapewnienia opieki zdrowotnej lub zabezpieczenia społecznego, leczenia lub zarządzania systemami i usługami opieki zdrowotnej lub zabezpieczenia społecznego (art. 9 ust. 2 lit. h RODO).
  3. prawnie uzasadnione interesy administratora (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) tj. m.in.:
    • zapewnianie bezpieczeństwa na terenie należącym do Administratora, gdzie uzasadnionym interesem jest zagwarantowanie bezpieczeństwa,
    • zarządzanie rozwojem oraz zasobami ludzkimi, w tym podnoszenie kwalifikacji, gdzie uzasadnionym interesem jest dbanie o jak najwyższy poziom kadry zarządzającej oraz pozostałych zatrudnionych,
    • zarządzanie rozwojem, gdzie dane mogą być wykorzystane w procesie profilowania umożliwiającego optymalne wykorzystanie potencjału osób zatrudnionych,
    • przekazanie danych osobowych w związku ze świadczeniami dodatkowymi (ubezpieczenie, aktywność sportowa i inne), gdzie uzasadnionym interesem jest zagwarantowanie jak najlepszych warunków pracy osobom zatrudnionym,
    • przekazywanie danych osobowych kontrahentom i klientom, gdzie uzasadnionym interesem jest realizacja usług,
    • przetwarzanie danych w celach kontaktowych, w tym oceny i ewaluacji wykonywanej pracy także po zakończeniu zatrudnienia, gdzie uzasadnionym interesem jest wymiana informacji
      i budowanie wizerunku pracodawcy,
    • dochodzenie lub ochrona przed roszczeniami związanych z zawartą umową, gdzie uzasadnionym interesem jest możliwość dochodzenia i ochrony przed ewentualnymi roszczeniami.
  4. zgoda w zakresie szerszym niż wynikający z przepisów prawa pracy (art. 6 ust. 1 lit. a RODO) tj. m.in. do wykorzystania wizerunku w związku z jego publikacją w komunikacji wewnętrznej i zewnętrznej (np. poczta elektroniczna); organizacji wydarzeń, konkursów, szkoleń, działalności promocyjnej i marketingowej, a także projektów – w których możliwe będzie podanie dodatkowych informacji za zgodą pracownika lub w zakresie przetwarzania danych, o których mowa w art. 9 ust. 1 RODO m. in. w celu przyznania świadczenia z ZFŚS, wyłącznie w przypadku, gdy przekazanie tych danych osobowych następuje z inicjatywy pracownika.

IV. Okres przechowywania danych

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres zatrudnienia, a następnie przez okres wskazany przez przepisy prawa pracy i inne przepisy szczególne m.in.: ustawy o rachunkowości, prawa podatkowego, ubezpieczeń społecznych.
W razie przetwarzania danych osobowych w oparciu o wyrażoną przez Panią/Pana zgodę, Administrator będzie przechowywał dane do momentu wycofania zgody.
Administrator zakończy przetwarzanie danych zbieranych w oparciu o jej prawnie uzasadniony interes, po ustaniu okresów retencji.

V. Odbiorcy danych

Odbiorcą Pani/Pana danych mogą być:

  1. podmioty trzecie w związku z wykonywaniem obowiązków pracowniczych np. usługi wspólne dla kadr, dostarczanie szkoleń i kursów zawodowych, rekrutacji i zarządzania kadrami, wsparcie i utrzymanie infrastruktury IT, doradztwo prawne, analiza zachowań użytkowników, obsługa zamówień, weryfikacja zgodności (audyty), szkolenia i rozwój – przy czym takie podmioty przetwarzają dane jako podwykonawcy, na podstawie umowy z pracodawcą i wyłącznie zgodnie z jego poleceniami, tj. np.: kontrahenci, klienci, niezależni zewnętrzni przedstawiciele, usługodawcy, dostawcy, partnerzy, dystrybutorzy, wykonawcy usług pocztowych i operacyjnych, zarządzania dokumentacją,
  2. podmioty trzecie oferujące dodatkowe świadczenia dla pracowników oraz podmioty uczestniczące w organizacji podróży służbowych,
  3. organy ścigania i organy państwowe, gdy wynika to z obowiązujących przepisów prawa.

Pani/Pana dane osobowe mogą być również przekazane Zamawiającemu, w ramach składania przez Administratora ofert dot. zamówień publicznych. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO tj. przetwarzanie jest niezbędne dla wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na Administratorze.

VI. Prawa osoby, której dane dotyczą

Posiada Pani/Pan prawo do:

  1. dostępu do treści swoich danych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania,
  2. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes Administratora.
  3. wycofania w każdej chwili zgody w zakresie, w jakim jest ona podstawą przetwarzania Pani/Pana danych.
    d. przenoszenia danych osobowych,
    e. wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan, że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.

VII. Informacja o obowiązku podania danych i skutkach ich niepodania

Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z przepisów prawa jest obowiązkowe, a skutkiem ich niepodania będzie brak możliwości realizacji stosunku pracy. Podanie pozostałych danych osobowych jest dobrowolne, a skutkiem odmowy ich podania będzie brak możliwości realizacji poszczególnych celów wskazanych wyżej.

VIII. Zmiany w dokumencie

Niniejszy dokument może być uzupełniany lub uaktualniany zgodnie z bieżącymi potrzebami Administratora w celu zapewnienia aktualnej i rzetelnej informacji.

Dla Kandydatów

KLAUZULA OBOWIĄZKU INFORMACYJNEGO RODO DLA KANDYDATÓW DO PRACY

Jako odpowiedzialna organizacja, która ma świadomość, że informacja ma określoną wartość i stanowi zasób wymagający właściwej ochrony, zależy nam na należytym informowaniu o sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, szczególnie wobec treści przepisów o ochronie danych osobowych, w tym rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i  w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”). Z tego względu, w niniejszym dokumencie przedstawiamy kluczowe informacje o podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, sposobach ich zbierania i wykorzystywania, a także o prawach podmiotów, których dane dotyczą.

I. Kto jest Administratorem danych

Informujemy, że Administratorem danych osobowych kandydatów jest Fusion Labs sp. z o.o. z siedzibą w Masłowie Pierwszym, adres: 26-001 Masłów Pierwszy, ul. Świętokrzyska 10A, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Kielcach, X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000963058, NIP: 6572968622, REGON: 521619800, zwana dalej „Administratorem”.

 

Administrator powołał Inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować pod adresem e- mail: iod@fusion.pl.  

II. Cele przetwarzania danych

Będziemy przetwarzać dane osobowe kandydatów do pracy:

  1. w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji, na podstawie uprawnienia Administratora wynikającego z art. 22 kodeksu pracy i w zakresie: imienia i nazwiska, wykształcenia, przebiegu dotychczasowego zatrudnienia, kwalifikacji zawodowych, danych kontaktowych, daty urodzenia. Podstawą przetwarzania wyżej wymienionych danych osobowych jest obowiązek prawny – art. 6 ust. 1 pkt c RODO;
  2. w celu przeprowadzenia procesu rekrutacji, na podstawie zgody kandydata na przetwarzanie danych osobowych, tj. danych osobowych innych niż wskazane w punkcie powyżej, przekazanych w CV, formularzu, liście motywacyjnym i innych dokumentach. Podstawą przetwarzania jest ww. zgoda – art. 6 ust. 1 lit. a RODO;
  3. w celu realizacji uzasadnionego interesu Administratora w związku ze sprawdzeniem umiejętności kandydata i posiadanych zdolności potrzebnych do pracy na określonym w ogłoszeniu stanowisku. Podstawą przetwarzania tych danych jest nasz uzasadniony interes – art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
  4. w celu realizacji uzasadnionego interesu Administratora na wypadek prawnej potrzeby wykazania faktów, wykazania wykonania obowiązków – art. 6 ust. 1 lit. f RODO;
  5. w celu przeprowadzenia przyszłych procesów rekrutacyjnych, na podstawie odrębnej zgody kandydata. Podstawą przetwarzania jest ta zgoda – art. 6 ust. 1 lit. a RODO.

III. Prawa osoby, której dane dotyczą

Zgodnie z RODO, kandydat posiada prawo żądania dostępu do swoich danych osobowych oraz otrzymania ich kopii, prawo żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia przetwarzania swoich danych osobowych, a także prawo do przenoszenia swoich danych osobowych oraz prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych. Ponadto, zgodnie z RODO kandydat posiada prawo do wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

IV. Okres przechowywania danych

Dane osobowe zawarte w dokumentach aplikacyjnych będą przechowywane przez okres maksymalnie 6 miesięcy od daty złożenia aplikacji. W przypadku wyrażenia zgody na przetwarzanie danych w celach przyszłych rekrutacji, dane będą przetwarzane przez okres maksymalnie 1 roku. Dane osobowe nie będą przetwarzane po wycofaniu przez kandydata zgody lub złożeniu sprzeciwu, w sytuacjach, gdy takie uprawnienie przysługuje.

V. Odbiorcy danych

Odbiorcą podanych przez kandydata danych osobowych mogą być podmioty trzecie wspierające Spółkę w procesie rekrutacji (doradztwo w zakresie rekrutacji, wsparcie w zakresie IT). Przy czym podmioty te przetwarzają dane wyłącznie zgodnie z zaleceniami Administratora.

Podanie przez kandydata danych osobowych, zbieranych przez nas na podstawie obowiązujących przepisów jest dobrowolne, ale niezbędne do realizacji ww. celu. Konsekwencją niepodania danych osobowych będzie brak możliwości udziału w procesie rekrutacji.

Podanie danych w oparciu o zgodę kandydata oraz przetwarzanych w oparciu o nasz prawnie uzasadniony interes, o którym mowa wyżej, jest dobrowolne i nie wpływa na proces rekrutacji.

Wyrażona zgoda może zostać wycofana w każdej chwili, a jej wycofanie nie wpłynie na zgodność z prawem przetwarzania danych osobowych.

Dla Osób Fizycznych

KLAUZULA OBOWIĄZKU INFORMACYJNEGO RODO DO UMÓW CYWILNOPRAWNYCH ZAWIERANYCH Z OSOBAMI FIZYCZNIMI, NIEPROWADZĄCYMI DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ

Jako odpowiedzialna organizacja, która ma świadomość, że informacja ma określoną wartość i stanowi zasób wymagający właściwej ochrony, zależy nam na należytym informowaniu Panią/Pana o sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, szczególnie wobec treści przepisów o ochronie danych osobowych, w tym rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych  i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”). Z tego względu, w niniejszym dokumencie przedstawiamy kluczowe informacje o podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, sposobach ich zbierania i wykorzystywania, a także o prawach podmiotów, których dane dotyczą.

I. Kto jest Administratorem danych

Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Fusion Labs spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Masłowie Pierwszym, adres: 26-001 Masłów Pierwszy, ul. Świętokrzyska 10A, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Kielcach, X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000963058, NIP: 6572968622, REGON: 521619800, zwana dalej „Administratorem”.

Administrator powołał Inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować pod adresem e- mail: iod@fusion.pl

II. Cele przetwarzania danych

Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbędzie się w celach:

zawarcia, wykonywania i zakończenia umowy na podstawie przepisów Kodeksu cywilnego dotyczących umowy zlecenia/umowy o dzieło, w tym wypłaty wynagrodzenia;
wykonywania obowiązków Administratora jako płatnika składek na ubezpieczenia społeczne, w tym zakresie zgłaszania zleceniobiorcy do ubezpieczeń społecznych i zdrowotnych oraz przekazywania dokumentów rozliczeniowych;
wykonywania obowiązków Administratora jako płatnika zaliczek na podatek dochodowy od osób fizycznych;
wykonywania obowiązków Administratora wynikających z przepisów o minimalnej stawce godzinowej dla wykonujących pracę na podstawie umowy zlecenia/umowy o dzieło.
III. Podstawa prawna przetwarzania danych
6 ust. 1 lit. b RODO – niezbędność do wykonania umowy lub do podjęcia działań przed zawarciem umowy;
6 ust 1 lit. c RODO – wypełnienie obowiązków prawnych ciążących na Administratorze;
9 ust. 2 lit. h RODO – w związku z art. 6 ust. 1 lit. c RODO – w zakresie przetwarzania szczególnych kategorii danych osobowych pracownika (zleceniobiorcy) do oceny zdolności pracownika do pracy, oraz zapewnienia opieki zdrowotnej;
6 ust. 1 lit. f RODO – niezbędność do celów wynikających z prawnie uzasadnionych interesów realizowanych przez Administratora m.in.:
zarządzanie rozwojem oraz zasobami ludzkimi, gdzie dane pracownika (zleceniobiorcy) mogą być wykorzystane w procesie profilowania umożliwiającego optymalne wykorzystanie jego potencjału, planowania i analizy zatrudnienia, realizacja szkoleń, wypłat i zarządzania wynagrodzeniami, przydzielania zadań, zarządzania wynikami pracy, zarządzania rozwojem oraz zakazem konkurencji, a także w celach statystycznych i raportowych w ramach firmy;
zagwarantowania bezpieczeństwa pracownikom (zleceniobiorcom) w miejscu wykonywanej pracy poprzez zainstalowany system monitoringu wizyjnego;
wykonywania czynności związanych z ewentualną odpowiedzialnością porządkową pracownika (zleceniobiorcy), odpowiedzialnością pracownika (zleceniobiorcy) za szkodę wyrządzoną pracodawcy, czy za mienie powierzone, w tym ustalanie
i dochodzenie ewentualnych roszczeń, prowadzenia postępowań sądowych
i windykacyjnych względem pracownika (zleceniobiorcy);
prowadzenie obsługi finansowej, administracyjnej oraz informatycznej, w tym założenia i utrzymywania kont w systemach informatycznych oraz umożliwienie zdalnej pracy w przypadku konieczności wynikających z pełnionej funkcji;
6 ust. 1 lit. a RODO – na podstawie dobrowolnie wyrażonej zgody przez pracownika (zleceniobiorcę) do zakresu szerszego przetwarzania danych osobowych, niż wynikający
z przepisów prawa np. dotyczącej wykorzystywania wizerunku.
IV. Okres przechowywania danych

Pani/Pana dane osobowe będą przechowywane przez okres trwania umowy, a następnie przez okres wskazany przez przepisy prawa i inne przepisy szczególne m.in.: ustawy
o rachunkowości, prawa podatkowego, ubezpieczeń społecznych, kodeksu cywilnego. W razie przetwarzania danych osobowych w oparciu o wyrażoną przez Panią/Pana zgodę, Administrator będzie przechowywał dane do momentu wycofania zgody.

V. Odbiorcy danych

Odbiorcą Pani/Pana danych mogą być:

podmioty upoważnione na podstawie odpowiednich przepisów prawa;
podmioty trzecie w związku z wykonywaniem obowiązków pracowniczych np. usługi wspólne dla kadr, dostarczanie szkoleń i kursów zawodowych, rekrutacji i zarządzania kadrami, wsparcie i utrzymanie infrastruktury IT, doradztwo prawne, obsługa zamówień, weryfikacja zgodności (audyty), szkolenia i rozwój.

Pani/Pana dane osobowe mogą być również przekazane Zamawiającemu, w ramach składania przez Administratora ofert dot. zamówień publicznych. Podstawą prawną jest art. 6 ust. 1 lit. c RODO tj. przetwarzanie jest niezbędne dla wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na administratorze.

VI. Prawa osoby, której dane dotyczą

Posiada Pani/Pan prawo do:

dostępu do treści swoich danych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania;
wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes Administratora;
wycofania w każdej chwili zgody w zakresie, w jakim jest ona podstawą przetwarzania danych;
przenoszenia danych osobowych;
wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy uzna Pani/Pan
że przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.
VII. Informacja o obowiązku podania danych i skutkach ich niepodania

Podanie danych osobowych w zakresie wynikającym z przepisów prawa jest obowiązkowe,
a skutkiem ich niepodania będzie brak możliwości zawarcia umowy. Podanie pozostałych danych osobowych jest dobrowolne, a skutkiem odmowy ich podania będzie brak możliwości realizacji poszczególnych celów wskazanych wyżej.

VIII. Zmiany w dokumencie

Niniejszy dokument może być uzupełniany lub uaktualniany zgodnie z bieżącymi potrzebami Administratora.

Dla Przedsiębiorców

KLAUZULA OBOWIĄZKU INFORMACYJNEGO RODO DO  UMÓW CYWILNOPRAWNYCH ZAWIERANYCH Z PRZEDSIĘBIORCAMI

Jako odpowiedzialna organizacja, która ma świadomość, że informacja ma określoną wartość i stanowi zasób wymagający właściwej ochrony, zależy nam na należytym informowaniu Pani/Pana o sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, szczególnie wobec treści przepisów o ochronie danych osobowych, w tym rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”). Z tego względu, w niniejszym dokumencie przedstawiamy kluczowe informacje o podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, sposobach ich zbierania i wykorzystywania, a także o prawach podmiotów, których dane dotyczą.

Informujemy, że Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Fusion Labs spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Masłowie Pierwszym, adres: 26-001 Masłów Pierwszy, ul. Świętokrzyska 10A, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Kielcach, X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000963058, NIP: 6572968622, REGON: 521619800, zwana dalej „Administratorem”.

Administrator powołał Inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować pod adresem e- mail: iod@fusion.pl.

I. Informacje ogólne

Przywiązujemy szczególną wagę do ochrony prywatności naszych kontrahentów, partnerów, podwykonawców i współpracowników. Jednym z jej kluczowych aspektów jest ochrona praw i wolności osób fizycznych w związku przetwarzaniem ich danych osobowych.

Dbamy, by przetwarzanie Pani/Pana danych odbywało się zgodne z przepisami Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (zwanego dalej: „RODO”), Ustawy z dnia 10 maja 2018 r. o ochronie danych osobowych, a także przepisami szczególnymi (zawartymi m.in. ustawie
o rachunkowości).

Fusion Labs spółka z ograniczoną odpowiedzialnością jest Administratorem danych osobowych w rozumieniu art. 4 pkt 7 RODO, korzystamy też z usług podmiotów przetwarzających, o których mowa w art. 4 pkt. 8 RODO – przetwarzają one dane osobowe w imieniu Administratora (są to np. firmy informatyczne, dostawcy oprogramowania).

Wdrażamy odpowiednie środki techniczne i organizacyjne, aby zapewnić stopień bezpieczeństwa odpowiadający ewentualnemu ryzyku naruszenia praw lub wolności osób fizycznych o różnym prawdopodobieństwie wystąpienia i wadze zagrożenia. Nasze działania w zakresie ochrony danych osobowych oparte są na przyjętych politykach i procedurach oraz regularnych szkoleniach podnoszących wiedzę i kompetencje naszych pracowników i współpracowników.

II. Cele przetwarzania danych osobowych oraz podstawa prawna

Dane osobowe naszych kontrahentów i zleceniobiorców wykorzystujemy w celu realizacji umowy oraz świadczenia naszych usług (art. 6 ust. 1 lit. b RODO). W niektórych sytuacjach przetwarzanie jest niezbędne do wypełnienia obowiązku prawnego ciążącego na nas jako Administratorze. Takie obowiązki wynikają np. z przepisów kodeksu cywilnego czy ustawy o rachunkowości (art. 6 ust. 1 lit. c RODO).

Przetwarzanie może być także niezbędne do celów wynikających z naszych prawnie uzasadnionych interesów, czego przykładem jest dochodzenie roszczeń z prowadzonej przez nas działalności gospodarczej.

Prowadzimy także działalność marketingową i w jej ramach staramy się dotrzeć do jak najszerszego grona zainteresowanych, by zapewnić im aktualne informacje o naszych usługach (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).

III. Na jakich zasadach przetwarzamy dane

Dokładamy staranności w celu ochrony interesów osób, których dane dotyczą, a w szczególności zapewniamy, aby dane te były:

  1. przetwarzane zgodnie z prawem, rzetelnie i w sposób przejrzysty dla osoby, której dane dotyczą,
  2. zbierane w konkretnych, wyraźnych i prawnie uzasadnionych celach i nieprzetwarzane dalej
    w sposób niezgodny z tymi celami,
  3. adekwatne, stosowne oraz ograniczone do tego, co niezbędne dla realizacji celów, w których są przetwarzane,
  4. prawidłowe i w razie potrzeby uaktualniane. Podejmujemy działania, aby dane osobowe, które są nieprawidłowe w świetle celów ich przetwarzania, zostały niezwłocznie usunięte lub sprostowane,
  5. przechowywane w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do realizacji celów przetwarzania,
  6. przetwarzane w sposób zapewniający odpowiednie bezpieczeństwo danych osobowych, w tym ochronę przed niedozwolonym lub niezgodnym z prawem przetwarzaniem oraz przypadkową utratą lub zniszczeniem.

IV. Jakie Pani/Panu przysługują prawa

Podejmujemy odpowiednie środki, aby w zwięzłej, przejrzystej, zrozumiałej i łatwo dostępnej formie udzielić Pani/Panu wszelkich stosownych informacji oraz prowadzić z Panią/Panem wszelką komunikację w sprawie przetwarzania danych osobowych w związku z realizacją przysługującego Pani/Panu prawa do:

  1. informacji udzielanych przy pozyskiwaniu danych osobowych,
  2. informacji udzielanych na wniosek – o tym, czy dane są przetwarzane, oraz innych kwestiach określonych w art. 15 RODO, w tym prawa do kopii danych,
  3. sprostowania danych,
  4. bycia zapomnianym,
  5. ograniczenia przetwarzania,
  6. przenoszenia danych,
  7. sprzeciwu,
  8. niepodlegania decyzji opierającej się wyłącznie na zautomatyzowanym przetwarzaniu (w tym profilowaniu),
  9. informacji o naruszeniu ochrony danych.

Jeżeli Pani/Pana dane osobowe są przetwarzane na podstawie zgody, przysługuje Pani/Panu prawo do jej wycofania. Zgoda może być wycofana w każdej chwili, co nie wpływa na legalność przetwarzania dokonywanego przed jej wycofaniem.

Bezpieczeństwo Pani/Pana danych jest dla nas priorytetem, jeśli jednak uzna Pani/Pan, że przetwarzając Pani/Pana dane osobowe naruszamy przepisy RODO, istnieje prawo wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

V. Jak będziemy się z Panią/Panem kontaktować

Informacji udzielamy na piśmie lub w inny sposób, w tym – w stosownych przypadkach – elektronicznie. Jeżeli tego Pani/Pan zażąda, informacji możemy udzielić ustnie, o ile innymi sposobami potwierdzimy Pani/Pana tożsamość. Jeśli przekaże Pani/Pan żądanie elektronicznie, w miarę możliwości informacje także zostaną przekazane elektronicznie, chyba że zostanie wskazana nam inna preferowana forma komunikacji.

VI. W jakim terminie spełnimy Pani/Pana żądanie

Informacji staramy się udzielać niezwłocznie – z zasady w terminie miesiąca od otrzymania żądania.

W razie potrzeby termin ten może zostać przedłużony o kolejne dwa miesiące z uwagi na skomplikowany charakter żądania. Jednak w każdym przypadku, w terminie miesiąca od otrzymania żądania poinformujemy Panią/Pana o podjętych działaniach i (w stosownych przypadkach) o przedłużeniu terminu, z podaniem przyczyny takiego opóźnienia.

VII. Informacje o odbiorcach danych osobowych lub o kategoriach odbiorców

Możemy przekazywać Pani/Pana dane osobowe firmom lub innym, godnym zaufania partnerom biznesowym, którzy świadczą usługi w naszym imieniu. Jeżeli współpracujemy z podmiotami, które
w naszym imieniu przetwarzają dane osobowe, korzystamy wyłącznie z usług takich podmiotów przetwarzających, które zapewniają wystarczające gwarancje wdrożenia odpowiednich środków technicznych i organizacyjnych, by przetwarzanie danych spełniało wymogi RODO i chroniło prawa osób, których dane dotyczą. Szczegółowo sprawdzamy podmioty, którym powierzamy przetwarzanie Pani/Pana danych. Zawieramy z nimi szczegółowe umowy, a także dokonujemy okresowych kontroli zgodności operacji przetwarzania z treścią takie umowy i przepisami prawa.

Pani/Pana dane osobowe mogą otrzymywać:

  1. podmioty i organy upoważnione do przetwarzania danych osobowych na podstawie przepisów prawa,
  2. banki w przypadku konieczności prowadzenia rozliczeń,
  3. podmioty zapewniające dostawę oprogramowania,
  4. firmy zapewniające obsługę księgową,
  5. dostawcy usług chmurowych,
  6. dostawcy usług internetowych,
  7. kancelarie prawne świadczące usługi doradcze.

VIII. Jak dbamy o przetwarzanie danych

Aby sprostać wymogom prawa, opracowaliśmy szczegółowe procedury obejmujące takie zagadnienia jak m.in.:

  1. ochrona danych w fazie projektowani i domyślna ochrona danych,
  2. ocena skutków dla ochrony danych,
  3. notyfikacja naruszeń,
  4. prowadzenie rejestru czynności przetwarzania danych,
  5. retencja danych,
  6. realizacja praw osób, których dane dotyczą.

Regularnie sprawdzamy i aktualizujemy naszą dokumentację, by móc wykazać spełnienie wymagań prawa zgodnie ze sformułowaną w RODO zasadą rozliczalności, ale też w trosce o interesy osób, których dane dotyczą staramy się inkorporować do niej najlepsze praktyki rynkowe.

IX. Okres, przez który dane osobowe będą przechowywane

Dane osobowe przechowujemy w formie umożliwiającej identyfikację osoby, której dane dotyczą, przez okres nie dłuższy, niż jest to niezbędne do celów, w których dane te są przetwarzane. Po upływie takiego okresu dane anonimizujemy (pozbawiamy cech umożliwiających zidentyfikowanie danej osoby) albo usuwamy. W procedurze retencji zapewniamy ograniczenie okresu przechowywania danych osobowych do ścisłego minimum.

Okres przetwarzania danych określamy w pierwszej kolejności na podstawie przepisów prawa (np. czas przechowywania dokumentów rachunkowych), a także usprawiedliwionego interesu Administratora (np. działalność marketingowa). Polityka retencji obejmuje zarówno dane przetwarzane w postaci papierowej, jak i elektronicznej.

Okres przechowywania danych osobowych, uzależniony jest przede wszystkim od celu, dla którego dane są zbierane, zgodnie z poniższymi kryteriami:

  1. okres realizacji umowy o współpracę/zlecenia – w przypadku przetwarzania danych w celu zawarcia oraz realizacji umowy o współpracę,
  2. okres niezbędny do rozpatrzenia złożonej reklamacji – w przypadku przetwarzania danych
    w celu obsługi procesu składanych reklamacji,
  3. do momentu rozstrzygnięcia sporu / rozliczenia stron, z uwzględnieniem właściwych terminów przedawnienia roszczeń – w przypadku przetwarzania danych w celu dochodzenia roszczeń
    i podejmowania działań o charakterze windykacyjnym,
  4. do momentu wniesienia sprzeciwu – w przypadku przetwarzania danych w celu badania poziomu satysfakcji wśród Klientów Administratora oraz marketingu bezpośredniego (wysyłania informacji handlowych).

X. Upoważnienia

Zapewniamy, by każda osoba działająca z naszego upoważnienia i mająca dostęp do Pani/Pana danych osobowych przetwarzała je wyłącznie na nasze polecenie, chyba że inne wymagania wynikają z prawa Unii lub prawa państwa członkowskiego.

XI. Zmiany w dokumencie

Niniejszy dokument może być uzupełniany lub uaktualniany zgodnie z bieżącymi potrzebami Administratora w celu zapewnienia aktualnej i rzetelnej informacji. O wszelkich zmianach Administrator poinformuje poprzez publikację nowej wersji dokumentu za pośrednictwem strony www.fusion.pl

Dla Praktykantów i Stażystów

KLAUZULA OBOWIĄZKU INFORMACYJNEGO RODO DLA PRAKTYKANTÓW I STAŻYSTÓW

Jako odpowiedzialna organizacja, która ma świadomość, że informacja ma określoną wartość i stanowi zasób wymagający właściwej ochrony, zależy nam na należytym informowaniu o sprawach związanych z przetwarzaniem danych osobowych, szczególnie wobec treści przepisów o ochronie danych osobowych, w tym rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE („RODO”). Z tego względu, w niniejszym dokumencie przedstawiamy kluczowe informacje o podstawach prawnych przetwarzania danych osobowych, sposobach ich zbierania i wykorzystywania, a także o prawach podmiotów, których dane dotyczą.

I. Kto jest Administratorem danych:

Informujemy, że Administratorem Pani/Pana danych osobowych jest Fusion Labs spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Masłowie Pierwszym, adres: 26-001 Masłów Pierwszy, ul. Świętokrzyska 10A, wpisana do Rejestru Przedsiębiorców prowadzonego przez Sąd Rejonowy w Kielcach, X Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, pod numerem KRS 0000963058, NIP: 6572968622, REGON: 521619800, zwana dalej „Administratorem”.

Administrator powołał Inspektora ochrony danych, z którym można się skontaktować pod adresem e- mail: iod@fusion.pl

II. Jakie są cele i podstawa prawna przetwarzania danych:

Przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych odbędzie się w celach:

  1. realizacji, oceny i udokumentowania odbytej praktyki/stażu,
  2. wypełniania innych obowiązków przez organizatora praktyki/stażu wynikających z przepisów prawa,
  3. zapewnienia bezpieczeństwa i ochrony osób i mienia.

III. Okres przechowywania danych:

Pani/Pana dane będą przetwarzane przez cały okres trwania praktyki lub stażu, a po jego zakończeniu będą przechowywane zgodnie z przepisami dotyczącymi archiwizacji dokumentacji praktyk/stażu i okresów dochodzenia roszczeń.

IV. Odbiorcy danych:

Odbiorcą Pani/Pana danych mogą być:

  1. podmioty trzecie w związku z odbywaniem praktyk/stażu np. usługi dla kadr, dostarczanie szkoleń, wsparcie i utrzymanie infrastruktury IT, doradztwo prawne, podwykonawcy, partnerzy, dystrybutorzy, wykonawcy usług pocztowych i operacyjnych, zarządzania dokumentacją;
  2. organy ścigania i organy państwowe, gdy wynika to z obowiązujących przepisów prawa.

V. Prawa osoby, której dane dotyczą:

Posiada Pani/Pan prawo do:

  1. dostępu do treści swoich danych, żądania ich sprostowania, usunięcia lub ograniczenia ich przetwarzania;
  2. wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych osobowych w zakresie, w jakim podstawą przetwarzania danych osobowych jest prawnie uzasadniony interes Administratora.
    W szczególności przysługuje Pani/Panu prawo sprzeciwu wobec przetwarzania danych na potrzeby profilowania;
  3. wycofania w każdej chwili zgody w zakresie, w jakim jest ona podstawą przetwarzania Pani/Pana danych.
  4. przenoszenia danych osobowych,
  5. wniesienia skargi do Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych, gdy przetwarzanie Pani/Pana danych osobowych narusza przepisy RODO.

VI. Informacja o obowiązku podania danych i skutkach i niepodania:

Podanie danych osobowych wymaganych przez organizatora praktyk/stażu zgodnie z przepisami prawa regulującymi organizację praktyk i staży jest obowiązkowe. Niepodanie tych danych uniemożliwi realizację praktyki/stażu. Podanie innych danych osobowych przez praktykanta jest dobrowolne.

VII. Zmiany w dokumencie

Niniejszy dokument może być uzupełniany lub uaktualniany zgodnie z bieżącymi potrzebami Administratora w celu zapewnienia aktualnej i rzetelnej informacji. O wszelkich zmianach Administrator poinformuje poprzez publikację nowej wersji dokumentu za pośrednictwem strony www.fusion.pl

Ta strona jest przeznaczona wyłącznie dla osób dorosłych, które ukończyły 18 lat.

Aby wyświetlić treści strony, potwierdź swoją pełnoletniość.

Ta witryna przeznaczona jest wyłącznie dla pełnoletnich palaczy i/lub użytkowników wyrobów powiązanych. Produkty nie są pozbawione ryzyka i zawierają uzależniającą nikotynę.